Zorg
Wanneer u zorgen over uw kind heeft, zoekt u in de eerste instantie contact met de leerkracht(en) van uw kind om uw zorgen te bespreken. Samen kunt u in gesprek gaan om te bespreken welke hulp passend zou kunnen zijn voor uw kind. Wanneer de leerkracht uw zorgen deelt of wanneer de leerkracht zelf zorgen heeft, zal de leerkracht de zorgen bespreken met de intern begeleider
Onze intern begeleider is Albertine Meijerink.
De interne begeleider coördineert alles wat met zorg te maken heeft. Zij ondersteunt en coacht de leerkrachten, voert gesprekken met ouders en externe instanties in het belang van de kinderen. De intern begeleider weet goed in te schatten welke hulp en ondersteuning geboden kan worden. Er is regelmatig overleg tussen de leerkrachten en de intern begeleider, ook staan er vaste overleg momenten gepland.
In principe wordt er twee keer per jaar met het team gesproken over de resultaten van de CITO toetsen. De leerkrachten maken voor hun groep een plan van aanpak voor de periode na de citotoetsen. Zij overleggen dit met de intern begeleider om zo de juiste hulp te kunnen bieden aan de leerlingen in de klas. In enkele gevallen wordt er ook een plan van aanpak voor een individuele leerling gemaakt, dit zal altijd met ouders besproken worden.
Wanneer blijkt dat er hulpvragen liggen waar De Tandem hulp bij nodig heeft, gaat de intern begeleider met de leerkracht(en) in gesprek met het School Ondersteuningsteam (SOT). In deze gesprekken schuiven verschillende experts aan om mee te denken en advies te geven over de hulpvragen die in gebracht worden. Samen wordt er gezocht naar passende hulp of begeleiding. Ouders worden hier van op de hoogte gesteld of uitgenodigd om deel te nemen aan het gesprek. Er wordt altijd gekeken naar dit kind, in deze klas en met deze leerkracht. Er zitten ook grenzen aan de zorg en begeleiding die De Tandem kan bieden, dan wordt er samen naar een andere meer passende oplossing gezocht.